Informacja dodatkowa do sprawozdania finansowego
Polskiej Federacji Scrabble za rok 2005
Sprawozdanie zostało przygotowane za rok kalendarzowy 2005.
Zostało sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 15 listopada 2001 r w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości dla niektórych jednostek niebędących spółkami handlowymi nieprowadzących działalności gospodarczej (Dz. U. 2001 nr 137 poz. 1539 z późn. zm).
W okresie sprawozdawczym Zarząd Polskiej Federacji Scrabble sprawowały następujące osoby:
Mariusz Skrobosz (Członek Zarządu do 18.06.2005, od 19.06.2005 Prezes Zarządu)
Andrzej Lożyński (Prezes do 18.06.2005, od 19.06.2005 Wiceprezes Zarządu)
Krzysztof Bukowski - Skarbnik
Andrzej Gostomski (Członek Zarządu od 19.06.2005)
Grzegorz Koczkodon (Członek Zarządu od 19.06.2005)
Maciej Perzyński (Członek Zarządu od 19.06.2005)
Karol Wyrębkiewicz (Członek Zarządu od 19.06.2005)
Mariola Osajda – Matczak (Członek Zarządu do 18.03.2005 r.)
Tomasz Zwoliński (Wiceprezes Zarządu do 18.06.2005)
Sprawozdanie finansowe składa się z:
Niniejsza informacja dodatkowa zawiera nieobjęte rachunkiem wyników i bilansem informacje i wyjaśnienia niezbędne do oceny sytuacji finansowej Stowarzyszenia.
Koszty administracyjne.
Łączne koszty administracyjne Stowarzyszenia wyniosły w 2005 r. 1 110,63zł.
Podatki zapłacone stanowiły kwotę 724,40 zł.
Zestawienie kosztów administracyjnych przedstawia poniższa tabela:
Tabela
1: Koszty administracyjne |
1 110,63 |
||
w tym: |
korespondencja |
138,90 |
|
|
podróże i
diety |
159,43 |
|
|
inne |
|
87,90 |
|
podatki |
|
724,40 |
Łączne koszty realizacji działań statutowych wyniosły w 2005 r. 44 442,80zł. Kwota ta obejmuje zarówno koszty poniesione jak i rezerwę na przyszłe koszty realizacji zadań (które będą rozliczone w 2006 r.)
Zestawienie kosztów realizacji statutowych przedstawia tabela 2:
Tabela
2: Realizacja zadań statutowych |
44 442,80 |
||
w tym: |
|
|
|
|
Organizacja
Mistrzostw Polski |
13 502,28 |
|
|
Organizacja
Pucharu Polski |
5 604,23 |
|
|
OSPS II |
|
7 800,00 |
|
Bielsk
Podlaski - organizacja turnieju |
3 000,00 |
|
|
II
Mistrzostwa Katowic- organizacja turnieju |
1 000,00 |
|
|
nagrody
Grand Prix 2005 |
1 622,00 |
|
|
dotacja
dla delegata na MŚ |
1 200,00 |
|
|
sprzęt
scrabblowy |
5 580,01 |
|
|
koszty sędziowania
(dot. 2004 roku) |
1 700,00 |
|
|
inne
(legitymacje i domena internetowa) |
755,18 |
|
|
inne |
|
416,00 |
|
rezerwa
na przyszłe koszty realizacji zadań |
2 263,10 |
Przychody
Przychody w rozbiciu na poszczególne pozycje przedstawia tabela 3.
Tabela 3. Przychody |
39 456,00 |
||
Składki
brutto |
|
9 306,00 |
|
Wpisowe
do turniejów |
|
4 448,00 |
|
|
Puchar
Polski |
|
1 208,00 |
|
Mistrzostwa
Polski |
3
240,00 |
|
fundusz Grand Prix |
|
1
622,00 |
|
Licencja
OSPS II dla PWN |
9 000,00 |
||
przychody
przeszłych okresów |
|
||
Dotacje
przedmiotowe |
|
10 880,00 |
|
|
|
Organizacja
Mistrzostw Polski |
4 880,00 |
|
|
Organizacja
Pucharu Polski |
2 000,00 |
|
Urząd
Miasta Bielsk Podl. |
3 000,00 |
|
|
Sponsor
II Mistrzostw Górnego Śląska |
1 000,00 |
|
Darowizny |
|
4 000,00 |
|
Inne |
|
|
200,00 |
Składki członkowskie:
Liczba członków PFS przedstawiała się w sposób następujący:
- stan na początek roku 114 osób
- usunięci z powodu niepłacenia składek: brak
- utrata członkostwa z innych przyczyn: brak
- przyjęci w trakcie roku: 66 osoby
- stan na koniec roku 180 osób
Po dacie bilansowej ze względu na nieopłacenie składek wg wymogów statutowych zostało usuniętych ze Stowarzyszenia 16 członków.
Zniżkami w opłacaniu składek objętych wg stanu na koniec 2005 r. Było 20 członków, w tym:
- 2 osoby – zniżka w wysokości 100% (nestorzy).
- 3 osoba – zniżka w wysokości 50% (senior)
- 15 osób – zniżka w wysokości 50% (rodzinna)
W
roku 2005 na konto i do kasy Stowarzyszenia wpłynęła ponadto kwota z tytułu
składek należnych za przyszłe okresy (łącznie w wysokości 1 151 zł). Kwota ta
została ujęta po stronie pasywów jako rozliczenia międzyokresowe.
Tabela 4 przedstawia podsumowanie wyniku finansowego 2005 r.
Tabela
4. Podsumowanie wyniku finansowego 2005 r. |
|
|
Wynik finansowy z poprzednich lat |
11
530,84 |
|
Przychody |
|
39
456,00 |
Koszty statutowe |
|
-44 442,80 |
Koszty administracyjne |
|
-1 110,63 |
Rozwiązanie rezerwy z 2004 r. |
2
104,70 |
|
Koszty finansowe |
|
-39,00 |
Razem wynik na koniec 2005 |
7
499,11 |
Wynik samego roku 2005 (bez uwzględnienia wyniku z lat
poprzednich) jest ujemny i zamknął się stratą 4031,73 zł.
Zastrzeżenia:
W bilansie nie są uwględnione:
- pełne należności od firmy Cronix Sp. z o.o. (przyjęto zasadę ostrożności, nie jest pewne czy zobowiązania Cronix Sp. z o.o. wobec PFS zostaną w przyszłych okresach spłacone), od 2004 roku Cronix wywiązuje się z umowy z PFS poprzez dotacje celowe do organizacji imprez mistrzowskich. Kwota dotacji jest mniejsza niż ustalona w umowie.
- środki rzeczowe będące w posiadaniu Stowarzyszenia (komputery, drukarka, komplety do gry, zegary szachowe); przyjęto zasadę, że wartość księgowa środków rzeczowych (każdego z osobna) jest niewielka, dlatego nie są uwzględnione w aktywach.
Sporządził:
Milanówek, 31.03.2005 r.
Krzysztof Bukowski – Skarbnik PFS